EduPark

Gdański Park Naukowo-Technologiczny
Pomorska Specjalna Strefa
Ekonomiczna sp. z o.o.

ul. Trzy Lipy 3, 80-172 Gdańsk

tel. +48 58 740 42 38

edupark@strefa.gda.p

Jak do nas trafić / Parking

lineV

DZIAŁALNOŚĆ WSTRZYMANA:

Szczegóły…

news_img

Pomorski festiwal pociąg do matematyki!

11-12-2015

11 i 12 grudnia zapraszamy na niesamowity Festiwal pociąg do matematyki! Szykuje się moc atrakcji przy wielu matematycznych stacjach!

Serdecznie zachęcamy rodziców z dziećmi, całe klasy ze szkół podstawowych oraz nauczycieli do udziału w Pomorskim Festiwalu Naukowym Pociąg do matematyki, odbywającym się w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym, pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej, Prezydenta Miasta Gdańska Pawła Adamowicza i Ośrodka Rozwoju Edukacji.

W programie rodzinne stacje tematyczne m.in. animacje matematyczne w języku scratch, gamifikacja, inżynieria, Khan Academy, bajki matematyczne, robotyka, gry, tajemnice szyfrów, matematyczny storytelling i matematyka od kuchni.

Celem festiwalu jest rozwijanie zainteresowań i uzdolnień matematycznych i programistycznych, doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi i logicznego myślenia oraz zapoznanie uczestników z platformami matematyczno-informatycznymi.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, obowiązuje wcześniejsza rezerwacja biletów.

CREATIVEMODERNDURABLE(4)

Rejestracja telefoniczna - tel. (58) 739-61-47. UWAGA: Rejestracja grupowa - zakończona. W programie dwie trasy (zielona i niebieska - szczegóły poniżej). Podczas rejestracji nauczyciel zgłasza liczbę klas i uczniów oraz dopasowuje godzinę startu (pierwsze możliwe wejście godz. 9.00, ostatnie godz. 13.00).

Czas trwania jednej trasy 120 minut. Jedno wejście na wybraną stację - maks. 15 uczniów. Do udziału w festiwalu zapraszamy - dwie klasy z jednej szkoły. Regulamin festiwalu

CREATIVEMODERNDURABLE(5)

Udział w festiwalu jest bezpłatny, obowiązuje REJESTRACJA RODZINNA. W programie 11 stacji tematycznych do wyboru, szczegóły poniżej (przybliżony czas pobytu przy jednej stacji = 15 min). Przygotowane atrakcje przeznaczone są dla dzieci z klas 1-6. Regulamin festiwalu

Celem festiwalu jest rozwijanie zainteresowań i uzdolnień matematycznych i programistycznych, doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi i logicznego myślenia oraz zapoznanie uczestników z platformami matematyczno-informatycznymi.

Uczestnicy festiwalu:

  1. poznają nowe dotychczas nieznane zasoby edukacyjne
  2. nauczą się jak łączyć edukację matematyczno-informatyczną i samemu tworzyć materiały edukacyjne
  3. poznają jak znajdować matematykę w otaczającym środowisku i przekładać je na ciekawe animacje matematyczne
  4. dowiedzą się jak rozwijać sposób myślenia matematycznego

 

SZCZEGÓŁY DOTYCZĄCE FESTIWALU:
http://edukacjananowo.edu.pl/festiwal-pociag-do-matematyki/

CO CIEKAWEGO NAS WAS CZEKA?

1.MATEMATYKA OD KUCHNI 

KLASA 1-3: Ile matematyki jest w czekoladzie? Podczas naszego spotkania będziemy szukać odpowiedzi na to nieco dziwne pytanie. Bo czy matematyki można uczyć się w kuchni? Okazuje się, że tak. Połączenie nauki z codziennością i wykorzystanie dotychczasowej wiedzy dzieci może okazać się najlepszym sposobem na rozwijanie kompetencji matematycznych najmłodszych uczniów. Podczas warsztatów będziemy pracować w zespołach 3-5 osobowych. Korzystając z przepisu słowno-obrazkowego przygotujemy niezwykłą masę czekoladową, którą będzie można wykorzystać do kolejnych działań, a nawet ją zjeść.

2. WYKORZYSTANIE PROGRAMOWANIA W SCRATCH DO NAUCZANIA MATEMATYKI

KLASA 1-6: Festiwal „Pociąg do matematyki” odbędzie się w czasie trwania ogólnoświatowej akcji „Godzina Kodowania”, która od trzech lat pojawia się w czasie Tygodnia Edukacji Nauk Informatycznych (7-13 grudnia 2015) i ma na celu popularyzowanie programowania, jako narzędzia do rozwijania umiejętności logicznego myślenia i kreatywności. Osoby odwiedzające stoisko Festiwalowe będą mogły uzyskać informację, jak wziąć udział w „Godzinie Kodowania”, a nawet spróbować rozwiązywania zadań, które w tym roku będą bazowały na grafice z Minecrafta i StarWars. 

3. NAUKA MATEMATYKI PRZEZ ZABAWĘ - TO MOŻLIWE!

EmPlus_logoGdańskie Wydawnictwo Oświatowe – wydawca najbardziej popularnej w Polsce serii podręczników do nauki matematyki M+ zaprasza na nauczycieli, rodziców oraz dzieci na warsztaty multimedialne.

KLASA 1-3: Prezentacja programu komputerowego, dzięki któremu uczniowie klas 1-3 nie będą mogli się doczekać się rozwiązywania zagadnień matematycznych. Zajęcia komputerowe angażują uczniów w naukę matematyki. Dodatkowo uczniowie uczą się bezwzrokowo pisać na klawiaturze, a także ćwiczą umiejętności polonistyczne. Dzieci spędzają długie godziny przy komputerze. Warto pokazać im programy, w których podróżując przez bajkowe krainy rozwiązują zadania matematyczne, dzięki którym utrwalają i poszerzają zdobytą wiedzę.  Do nauki motywują ich barwni bohaterowie.

KLASA 4-6: Dzieci spędzają długie godziny przy komputerze. Warto pokazać im programy, w których podróżując przez bajkowe krainy zdobywają nagrody, medale, rozwiązują zadania matematyczne, dzięki którym utrwalają i poszerzają zdobytą wiedzę. Prezentacja programu komputerowego, dzięki któremu uczniowie klas 4-6 nie będą mogli doczekać się lekcji matematyki. Matlandia angażuje uczniów w naukę matematyki. Uczniowie przyswajają nowe umiejętności, utrwalają zdobytą na lekcjach wiedzę poprzez zabawę.

4. GRY W EDUKACJI MATEMATYCZNEJ

Zobacz, jak można uczyć się matematyki poprzez zabawę. Gry to doskonały sposób na rozwijanie logicznego i matematycznego myślenia. Grając uczymy się wytrwałości, poprawiamy sprawność umysłu i pobudzamy wyobraźnię. Zobacz, jak łatwo można zdobywać nowe umiejętności zapewniając rozrywkę sobie i innym. Zapraszamy chętne osoby do udziału.

5. 321...stacja Matma! 

Dodać? Odjąć? Kto to wie? Na naszej stacji 321 matma! znajdziemy wszystkie odpowiedzi! Przy pomocy najnowocześniejszych technologii i nowego programu 321 matma! (który działa i na tablecie, i na tablicy interaktywnej, i na smartfonie) odkryjemy przed Wami fascynujący świat liczb. "Detektywi w poszukiwaniu liczb", "Kto zje więcej ciasteczek?", "Kolejno odlicz!" oraz "Jak dodać, gdy zabraknie palców" - to tylko niektóre z mnóstwa fascynujących, interaktywnych lekcji, które razem odrobimy! Dla uczestników przewidzieliśmy nagrody!

6. MATEMATYKA I KLOCKI LEGO EDUCATION

KLASA 1-3: Maja i Maks odwiedzają terrarium w ZOO. Mieszka tam wiele różnych węży. Niektóre węże są długie, niektóre krótkie. Niektóre pełzają po ziemi, inne zwisają z gałęzi drzew.
Uczniowie, wykorzystując warsztatowe zestawy LEGO Education, wykonują ćwiczenia matematyczne i pomagają naszym bohaterom.

KLASA 4-6: Zadaniem uczestników będzie zbudowanie i zaprogramowanie prostego robota, który zostanie wykorzystany do przeprowadzenia kilku ćwiczeń matematycznych związanych z pomiarem.

7. KHAN ACADEMY TWÓJ OSOBISTY NAUCZYCIEL MATEMATYKI

KLASA 1-6: Celem stacji jest wzbogacenie oferty edukacyjnej dla uczniów poprzez dostęp do materiałów dostępnych w sieci oraz nabycie kompetencji samodzielnego kierowania procesem uczenia się matematyki i brania za niego odpowiedzialności. Dodatkowym atutem będzie budowania współpracy grupowej i zespołów uczących się tzn. uczniów, nauczycieli i rodziców np. wokół konstruowania i odrabiania prac domowych.

8. TRÓJKĄT PIETROWA W WARCABACH KLASYCZNYCH

KLASA 1-6: W warcabach klasycznych w sytuacji gdy jedna strona posiada trzy damki, a druga posiada jedna damkę i strona silniejsza opanowała główną diagonale, Strona silniejsza powinna wygrać taką końcówkę. Aby to osiągnąć należy zbudować tzw. trójkąt Pietrowa i z jego pomocą zrealizować osiągniętą przewagę.

9. GRAMY W PIKTOGRAMY

KLASA 1-6: Zagadki matematyczne, modele matematyczne, detektyw - mapy sytuacyjne. Jednym słowem bawimy się z matematyką i w matematykę.

10. ILE KROPEL JEST W MORZU BAŁTYCKIM?

KLASA 1-6: Wybrane dla uczniów i nauczycieli aktywności odpowiadają na naukowe pytania dzieci: Jak przekazać tajną wiadomość? Jak matematyk wiąże krawat? Ile kropel jest w  Morzu Bałtyckim? Czy nasze oczy mogą nas oszukiwać? I jak powstają twierdzenia matematyczne?
Dzięki ciekawym naukowym wyzwaniom na naszej stacyjce odpowiemy wspólnie na te pytania. Każdy temat ilustrowany będzie filmem tematycznym z naukowcem.

11. POLUBISZ MATEMATYKĘ Z E-PODRĘCZNIKIEM

KLASA 1-6: Dzięki e-podręcznikom przygotowanym przez Politechnikę Łódzką nawet humanista zrozumie matematykę. Większość podręczników papierowych opiera się na modelach abstrakcyjnych, w e-podręcznikach przyjęto inne rozwiązanie – polega ono na przejściu od modeli praktycznych, rzeczywistych do modelu abstrakcyjnego. Takie podejście pozwala na opanowanie wiedzy i kształtowanie kompetencji matematycznych. Liczne zadania generatorowe, zastosowanie Geogebry, sprawdzanie twierdzeń matematycznych, sprawia, że nauka matematyki staje się odkrywaniem tajemnic, a nie  tylko wkuwaniem do egzaminu. Zapraszamy na stację e-podręczników.

12. LABORATORIUM SZKOŁY PRZYSZŁOŚCI

Nowatorska przestrzeń edukacyjna pozwalająca na udział w wymagających eksperymentowania, poszukiwania i odkrywania interdyscyplinarnych przygodach edukacyjnych dla dzieci i młodzieży z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii.

Festiwal jest już na FB - dołączcie do wydarzenia

Festiwal, informacja prasowa (pobierz PDF)

grafika: Magda Beneda

 

Organizator wydarzenia:       Współorganizator:
enn_logo_kolory_jednolite_tło-białe      logo_strfa_ekonomiczna
  logo EduPark
 
Patronat honorowy:         
  men   ore
         
Projekt dofinansowała
Fundacja mBanku:
  Partner merytoryczny:    
   
WPUD
 
  pcs
   Partner strategiczny:   Partner technologiczny:
        intel1
         
Partnerzy edukacyjni:        Patronat medialny:
logo-gwo-nowa-wersja2   Logo_edukacja_przyszlosci1  
    logo_fundacja    SYGNAŁ_winieta_11-01
        image001 
         
Partner organizacyjny:       Opieka graficzna:
logo2       MadaBeneda